Tijd voor een update uit Laos!!

Hallo Dutchies!

Het is alweer eventjes geleden dus de HOOGSTE tijd voor een update van ons!! :)

We proberen (met nadruk op proberen) het kort te houden we willen jullie natuurlijk niet te lang storen van jullie werkzaamheden :P haha!

Na een super korte vlucht zijn we aangkomen in Bangkok! The city that never sleeps dat bleek bij aankomst al wel! :) We kwamen midden in de nacht aan maar gelukkig hostel al geboekt dus we konden direct het bedje in! :) Even douchen leek ons wel lekker, wat gebeurde er.. Erica wou een lampje aan doen terwijl Dennis onder de douche stond.. tadaaa kortsluiting! :( Dennis kreeg een schok, niet wat je verwacht als je ff lekker staat te douchen! Snel even iemand erbij gehaald en probleem opgelost!

De volgende dag Bangkok by day een beetje bekeken, we bleven maar 2 dagen hier aangezien we na Cambodja terug gaan naar Bangkok en dan alle must-sees gaan bekijken! :) We hebben vooral rond gelopen rond het o-zo-bekende Khao San Road en hebben de shoppingmalls even bezocht, dat allemaal voor onze souvenirs ;)

Vanuit Bangkok zijn we met de nachtbus naar Chiang Mai vertrokken, we hadden gehoopt op een beetje een lekkere bus, helaas helaas ging dat niet door! Tot grooooote ergernis hadden we ook nog een (steeds dronkenerder wordende) fransman naast ons zitten die het nodig vond allerlei onzin uit te kramen in het midden van de nacht! Weg nachtrust! Grappige was wel dat deze man zo dronken was dat hij, toen de bus een scherpe bocht moest nemen, compleet van zijn stoel viel op de grond en gewoon verder ging slapen..tsja..

In Chiang Mai hebben we een besloten een dagtocht te doen. Toen Dennis 's morgens zijn schoenen aan wilde doen kwam hij erachter dat schoenen die nog net niet droog zijn die je in een plastic zak stopt voor 3 weken echt NIET overleven!! Haha zijn schoenen zagen groen..check de foto's! En dat voor iemand die in een schoenenzaak heeft gewerkt.. ;) Het eerste wat we tijdens de dagtocht gingen doen was olifant rijden! Dat was eerst HEEL eng, je vliegt echt van links naar rechts op de rug van de olifant! Maar na een half uurtje went dit ook wel weer ;) We konden ze ook voeren, zie de foto's! :) Daarna hebben we gewandeld richting een waterval, lekker in de stroooomende regen! Waren wij even blij met onze poncho! :) Na de wandeling werd het tijd voor actie, we gingen raften en bambooraften! :) Wij met zijn twee voorin de boot, dat beloofde veel nattigheid haha. We waren dan ook doorweekt aan het einde van de tocht! Maar dit was echt heel gaaf! :) (trouwens het regende ook nogal dus we waren dubbel doorweekt..)

Na dit 'gewone' raften gingen we nog een klein stukje op een bamboevlot de rivier op. Dennis was degene die 5 dames moest vervoeren.. zodra iedereen zat was het vlot al half gezonken en we zijn dan ook niet verder gekomen dan alleen maar lachen en in het water liggen! :) Al met al een geslaagde dag! Helaas geen foto's van het raften, onze camera is nl. niet waterproof ;)

Vanuit Chiang Mai zijn we naar de grens met Laos gegaan, dit was een kleine 5 uur in een relaxte minivan dus dit viel ons 100% mee! We moesten een nachtje overnachten aan de grens en de volgende dag tijd om met de boot naar Laos te gaan. Dit was 5 minuutjes en toen moesten we ons visa aanvragen bij de grens. Duurde een half uurtje en toen was alles ready! Tijd om richting onze bus te gaan, in tegenstelling tot veel mensen gingen wij niet met de slowboat, dit duurde 2 dagen en om nou 15 uur op kleine houten bankjes te zitten..mwah nee toch maar niet!

Dus de localbus was de andere optie, geweldig wat een tocht! 12 uur lang tussen alle locals, en dan ook echt locals die in hutjes ergens in de bergen wonen, geen idee hebben wat een televisie is, om de 10 minuten rochelen en gemiddeld 1 spaarlamp per huis hebben! :) Ons avondeten was deze dag dan ook rijst, en echt niets anders dan aan elkaar geplakte rijst! Hmm ;) Wij citeren: Chaos in Laos! :)

Midden in de nacht in Luang Prabang in Laos aangekomen, een tuktuk naar ons guesthouse genomen en toen heeeeerlijk geslapen!!

De andere dag even een ander guesthouse gezocht, onze was een beetje overpriced! Naast de deur een nieuwe gevonden en daar 3 nachten bijgeboekt! :)

In Laos zie je overal franse invloeden, je kunt hele dagen verse baquettes kopen, La Vache Qui Rit bestellen (wij dachten dat dit Zwitsers was??), croissantjes eten en ze hebben zelfs een replica van de Arc de Triomphe!

In Luang Prabang zijn we eerst naar de Kuang Si Waterfalls geweest! Erg mooi want je hebt elke keer een klein stukje waterval en dan weer een stuk om in te zwemmen:)

De andere dag hebben we samen met de engelsen fietsen gehuurd en hebben we met 35 graden de hele middag rondgefietst! :) Veel gezien van het mooie landschap!

Even een klein minpunt waar we achter kwamen in Luang Prabang, onze geweldige Rabobank passen lieten ons voor het eerst in de steek :( Er zijn maar weinig pinautomaten in het land en de bank die in Luang Prabang was accepteerde geen maestro card. En dat is echt flink balen!! Gelukkig konden we geld lenen van Hannah en Chris anders waren we wel flink de pineut aangezien het weekend was en de banken dicht zaten!! Hebben wij dat??

Vanuit Luang Prabang zijn we naar Vang Vieng gegaan met de bus, gezellig met TE veel mensen in een TE kleine minivan een TE kronkelige 6 uur afleggen! Hiephoi! :) Maar dan ben je ook ergens! Vang Vieng is bekend om het 'tuben' :) Dat is met een rubberband van de rivier afgaan! Het leuke er aan is dat elke 50 meter een barretje is waar je aan kunt meren en de nodige alcoholische versnaperingen kunt bestellen, waardoor er ook mensen zijn die niet verder komen dan 100 meter op de rivier! Voor de helden zijn er ook kabelbanen een aantal meter boven de rivier zodat je de rivier in kunt plonsen! :) Dennis vond het geweldig! :) Na het moddergevecht bij de derde bar, foto's volgen nog die staan op onze usb-stick die nu in het midden van de backpack ergens zit, zijn wij natuurlijk wel de hele rivier afgetuubd wat erg leuk was! :) Soms een stroomversnelling en soms wat stenen tegen je kont maar het was een TOP dag! :) Zouden we in Nederland ook moeten organiseren :)

Verder kun je in het plaatsje echt 24u per dag Friends kijken, werkelijk waar in elk cafe staat het op! Dus we hebben ook zowat alles weer gezien ;)

Vanuit Vang Vieng gingen we naar onze laatste bestemming in Laos, Vientiane de hoofdstad. We moesten hier naar toe om ons visum voor Vietnam te regelen dit moet voordat je het land in gaat. Ons visum is afgelopen vrijdag direct geregeld en gister zijn we nog naar een buddhapark geweest hier in de buurt! :) Echt heel veel mooie/gekke/leuke/grote/kleine buddha's gezien op een klein stukje land! :)

Op de terugweg van het buddhapark hebben we een filmpje gemaakt van een straatje in Laos zodat jullie een beetje idee kunnen krijgen hoe dat eruit ziet:

Nadat we terug kwamen in ons hostel bleek dat er geld van ons gestolen was!!! Ja jullie lezen het goed het is ons ook overkomen nu! :( We hadden voor ons visum wat dollars nodig en hadden nog wat extra geld gepind en dat hadden we op onze kamer laten liggen, dom dom dom natuurlijk maar bedankt schoonmakers om het te stelen!! Maar toen we verhaal gingen halen bij de receptie kregen we alles tot op de laatste cent terug.. hmm.. heel apart maar goed wij klagen niet! ;)

Vandaag dan ook direct uitgecheckt, dat moest ook wel, maar ook onze spullen daar niet meer gelaten dus we gaan overal heen met onze backpack!

Vanavond om 18.00 vertrekt onze bus naar Hanoi, Vietnam! Deze busrit duurt ongeveer 24 uur, heeeerlijk daar kijken we echt naar uit nu! Maar goed je moet wat he om ergens te komen :)

De volgende update zal dan ook uit Vietnam komen!

Helaasss niet gelukt om het kort te houden maar ja we hadden ook wel veel meegemaakt :) haha!

Tot de volgende keer!

Liefs Dennis & Erica!

Ps: Lijn veel plezier vandaag! :)